چیدمان فرش در اتاق نشیمن

Friday، ۲۱ Amordaad ۱۴۰۱

هنگام خرید قالی ایرانی برای اتاق نشیمن باید به چه نکاتی توجه کنیم

بدون شک یک فرش مناسب مهم‌ترین عامل در جذاب کردن فضای اتاق نشیمن است. به همین دلیل هنگام انتخاب فرش برای دکور کردن اتاق نشیمن، پیش از هر کاری باید به چند نکته اساسی توجه کرد.

انتخاب قالی اتاق نشیمن بر اساس کاربرد

سبک زندگی مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر انتخاب افراد هنگام خرید قالی برای اتاق نشیمن است. اگر اتاق نشیمن فضایی برای معاشرت و خوش‌وبش اهل خانه است، یک فرش فاخر و ظریف می‌تواند انتخاب مناسبی برای این فضا باشد؛ اما درصورتی‌که این فضا اتاقی برای آرامش‌بخشی خانواده است، فرشی معمولی‌تر و غیررسمی‌ بیشتر به کار می‌آید.

چه سایز فرشی را برای اتاق نشیمن تهیه کنیم؟

انتخاب سایز فرش عامل مهمی در نحوه ارائه فضای اتاق نشیمن است. برخی از کارشناسان دکوراسیون داخلی توصیه می‌کنند که فرش اتاق نشیمن چند اینچ کوچک‌تر از خود اتاق نشیمن باشد. نتیجه این روش یک فرش بزرگ است که بیشتر اتاق را پر می‌کند. از طرف دیگر، یک فرش کوچک در یک اتاق بزرگ ممکن است ظاهری نامناسب داشته باشد.

نکته‌ای که باید بدان توجه داشت آن است که در اتاق نشیمن، اندازه قسمت نشیمن می‌تواند به تعیین اندازه فرش کمک کند. فرش اتاق نشیمن وقتی در جلو یا بالای مبل و صندلی قرار می‌گیرد، می‌تواند به تعیین فضای نشیمن کمک کند. اینکه پایه‌های مبل یا صندلی روی فرش بنشینند یا نه؟ کاملاً به شما و سبک دکوراسیون شما بستگی دارد.

نمایش فرش اتاق نشیمن در فضا چگونه باید باشد؟

قبل از تصمیم‌گیری در مورد رنگ و طرح قالی، باید به این توجه داشت که بقیه اتاق نشیمن چگونه به نظر می‌رسد یا شما به‌عنوان کاربر دوست دارید چه شکلی باشد. الگوها و رنگ‌های متضاد به اتاق‌های نشیمن تک‌رنگ یا اتاق‌هایی که با رنگ‌های خنثی تزئین شده‌اند، جذابیت بصری می‌بخشد.

یک فرش بزرگ با طرح خلوت و رنگ‌های ملایم‌تر می‌تواند اتاقی را که از نظر بصری شلوغ است سامان ببخشد. از طرفی نیز صاحبان خانه باید رنگ‌ها و طرح‌هایی را انتخاب کنند که واقعاً از آن لذت می‌برند، زیرا زمان زیادی را با فرش اتاق نشیمن می‌گذرانند.

کیفیت لمسی فرش‌های اتاق نشیمن بهتر است چگونه باشد؟

هنگام انتخاب بافت فرش اتاق نشیمن، سبک زندگی بار دیگر وارد عمل می‌شود. اگر خانواده‌ای دوست دارند با پای‌برهنه در خانه بروند، مواد نرم‌تری مانند پشم یا ابریشم بهترین انتخاب‌ها هستند. درحالی‌که برخی ممکن است همواره با انواع پاپوش روی فرش راه بروند و از طرفی ظاهر فرشی با بافت زبرتر نظیر برخی از انواع گلیم را بپسندند. درهرحال مهم آن است که چیزی را به دست آورید که دوستش داشته باشید زیرا قرار است سال‌ها با آن زندگی کنید.

آیا دیزاین چندلایه فرش در اتاق نشیمن ایده خوبی است؟

دیزاین چندلایه فرش‌ها دیالوگ‌هایی را در اتاق نشیمن شما قرار می‌دهد شکل می‌دهد که می‌تواند بسیار جذاب و مهم باشد. ترکیب‌های احتمالی بی‌انتهایی از انواع شیوه‌های روی‌هم چیدن فرش‌های آنتیک یا قدیمی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، ابتدا فرشی با رنگ یکدست‌تر گذاشته می‌شود. سپس یک فرش طرح دار که شامل رنگ فرش اول است روی آن قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، می‌توان فرش‌هایی را که رنگ‌های مشابهی دارند اما نقش‌های متفاوتی دارند، لایه‌بندی کرد. همچنین، فرش‌های کمتر شلوغ در رنگ‌های متضاد را می‌توان لایه‌بندی کرد و هر چه تعداد فرش‌هایی که بتوان لایه‌بندی کرد، اتاق نشیمن شما منحصربه‌فردتر به نظر می‌رسد.

فرش حیدریان

منبع: nazmiyalantiquerugs.com